Korábbi publikációink
Tudományos-fantasztikus filmek hatása a középiskolás tanulók földrajzi ismeretrendszerére
Bevezetés:A gyermekek értelmező tanulási folyamatának vizsgálata több évtizedes múltra tekint vissza nemzetközi és hazai viszonylatban egyaránt. Az 1970-es évek óta…
Comparing the geographical misconceptions of high school students and university undergraduatesComparing the geographical misconceptions of high school students and university undergraduates
Abstract:The international research into the nature, emergence, and development of scientific misconceptions is substantial; however, Hungarian educational research lags behind…
A regionális földrajz helyzete a magyar felsőoktatásban
Bevezetés:A regionális földrajz a geográfiának az az ága, amely a természeti és társadalmi tényezők együttesét, kölcsönhatását egy-egy területi egységen belül…
Egyetemi hallgatók földrajzzal kapcsolatos tévképzeteinek összehasonlító elemzése
Bevezetés: Az elmúlt három évtized kognitív és pedagógiai pszichológiai kutatásai feltárták, hogy az olyan fogalmi szerkezetek, mint például a tanulók…
Mapping Geographical Misconceptions: A comparative analysis
Theoretical background: Conceptual change has been one of the hottest research themes of contemporary educational research since the 1970s. The…
Általános és középiskolás tanulók földrajz tantárgyhoz köthető tévképzetei
Elméleti háttér: A gyerekek értelmező tanulási folyamatának vizsgálata több évtizedes múltra tekint vissza. Az 1970-es évektől kezdve különösen sokan vizsgálták…
Mapping Geographical Misconceptions among Hungarian Schoolchildren
Theoretical background: Research on scientific misconceptions has been one of the favored topics in science education literature for the last…
Mégis forog a Föld? – Tévképzetek a földrajzban
Bevezetés: Tanárként gyakran tapasztalhatjuk azt, hogy az órán mintaszerűen megtanított, majd a diákok által „visszaadott” tananyagot később ugyanazok a diákok…