Korábbi publikációink

Tudományos-fantasztikus filmek hatása a középiskolás tanulók földrajzi ismeretrendszerére

Tudományos-fantasztikus filmek hatása a középiskolás tanulók földrajzi ismeretrendszerére

Bevezetés:A gyermekek értelmező tanulási folyamatának vizsgálata több évtizedes múltra tekint vissza nemzetközi és hazai viszonylatban egyaránt. Az 1970-es évek óta…

okt 7, 2015
Comparing the geographical misconceptions of high school students and university undergraduatesComparing the geographical misconceptions of high school students and university undergraduates

Comparing the geographical misconceptions of high school students and university undergraduatesComparing the geographical misconceptions of high school students and university undergraduates

Abstract:The international research into the nature, emergence, and development of scientific misconceptions is substantial; however, Hungarian educational research lags behind…

szept 2, 2015
A regionális földrajz helyzete a magyar felsőoktatásban

A regionális földrajz helyzete a magyar felsőoktatásban

Bevezetés:A regionális földrajz a geográfiának az az ága, amely a természeti és társadalmi tényezők együttesét, kölcsönhatását egy-egy területi egységen belül…

szept 1, 2015
Egyetemi hallgatók földrajzzal kapcsolatos tévképzeteinek összehasonlító elemzése

Egyetemi hallgatók földrajzzal kapcsolatos tévképzeteinek összehasonlító elemzése

Bevezetés: Az elmúlt három évtized kognitív és pedagógiai pszichológiai kutatásai feltárták, hogy az olyan fogalmi szerkezetek, mint például a tanulók…

szept 1, 2014
Mapping Geographical Misconceptions: A comparative analysis

Mapping Geographical Misconceptions: A comparative analysis

Theoretical background: Conceptual change has been one of the hottest research themes of contemporary educational research since the 1970s. The…

aug 26, 2013
Általános és középiskolás tanulók földrajz tantárgyhoz köthető tévképzetei

Általános és középiskolás tanulók földrajz tantárgyhoz köthető tévképzetei

Elméleti háttér: A gyerekek értelmező tanulási folyamatának vizsgálata több évtizedes múltra tekint vissza. Az 1970-es évektől kezdve különösen sokan vizsgálták…

szept 5, 2012
Mapping Geographical Misconceptions among Hungarian Schoolchildren

Mapping Geographical Misconceptions among Hungarian Schoolchildren

Theoretical background: Research on scientific misconceptions has been one of the favored topics in science education literature for the last…

júl 23, 2012
Mégis forog a Föld? – Tévképzetek a földrajzban

Mégis forog a Föld? – Tévképzetek a földrajzban

Bevezetés: Tanárként gyakran tapasztalhatjuk azt, hogy az órán mintaszerűen megtanított, majd a diákok által „visszaadott” tananyagot később ugyanazok a diákok…

márc 1, 2012